PRIMA PAGINĂ
  • GDPR
    • GDPR - Ce înseamnă de fapt ?
    • GDPR - Textul integral
    • Responsabil cu protecţia datelor - cine, cum şi ce va face ?
    • Data de 25 mai 2018, pe cine afectează ?
  • PROTECŢIA DATELOR
    • Noţiuni de bază
    • Protecţia datelor personale
    • Protecţia datelor firmei
    • Protecţia datelor clasificate
  • LEGISLAŢIE
    • Informaţii cu caracter personal
    • Informaţii confidenţiale
    • Informaţii clasificate
    • Infracţiuni informatice
  • SERVICII OFERITE
    • Condiții de furnizare
    • Implementarea GDPR
    • Monitorizarea respectării GDPR
    • Responsabil cu protecţia datelor personale
    • Instruire utilizatori
    • Externalizare IT
    • Consultanță
  • CONTACT
  • BLOG

Informaţii generale despre serviciile oferite

Implementarea măsurilor tehnice și organizatorice pentru conformare la cerințele GDPR - cu tarife începând de la 150 euro.

Monitorizarea respectării prevederilor GDPR - cu tarife începând de la 40 euro/lună.

Externalizarea funcţiei Responsabil cu Protecţia Datelor (DPO - Data Protection Officer) - cu tarife începând de la 100 euro pe lună.

Instruire, formare şi dezvoltare abilităţi IT&C - cu tarife începând de la 20 euro/oră.

Externalizare servicii IT&C - cu tarife de la 125 euro/lună

Consultanţă în domeniul IT&C şi al legislaţiei prin care este reglementat acest domeniu

INFORMAȚII GENERALE DESPRE SERVICIILE OFERITE

 

  • Toate serviciile sunt asigurate la sediul solicitantului.
  • Prețurile sunt valabile pentru o singură locație (sediu). Acestea pot fi modificate în funcție de numărul sediilor la care sunt solicitate serviciile.
  • Prețurile includ TVA și sunt valabile pentru sedii amplasate în București și județul Ilfov. Facturile vor fi emise în lei, la cursul de referinţă comunicat de B.N.R.
  • Furnizarea serviciilor se va face în baza unui contract asumat de ambele părți.
  • Pentru contractele încheiate pe perioade mai mari de un trimestru, plata se va face lunar, la o dată stabilită de comun acord. Pentru contractele derulate în perioade de maxim trei luni, plata serviciilor se va face în 2-4 tranșe, stabilite de comun acord (la încheierea contractului, pe parcursul derulării acestuia odată cu furnizarea unor rezultate parțiale și la finalizarea contractului). 

Înapoi la începutul paginii

1. ASIGURAREA CONFORMITĂȚII MODURILOR DE PRELUCRARE A DATELOR PERSONALE CU CERINȚELE IMPUSE PRIN GDPR

Descriere:

 

1.  Identificarea necesităților privind prelucrarea datelor cu caracter personal în funcție de activitățile desfășurate.

2.  Asigurarea legalității prelucrării datelor cu caracter personal, prin:

    • Elaborarea documentației privind cerințele de legalitate și securitate impuse prin GDPR pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, conform specificului de activitate;
    • Managementul riscurilor specifice prelucrării datelor cu caracter personal prin elaborarea raportului de analiză a riscurilor și a măsurilor de reducere a impactului sau de eliminare a acestora;
    • Elaborarea documentației privind adaptarea procedurilor de lucru și a modului de utilizare a sistemelor informatice în conformitate cu prevederile GDPR privind exercitarea drepturilor persoanelor vizate prin prelucrare, respectarea principiilor prelucrării, asigurarea legalității prelucrării și a securității datelor prelucrate electronic;
    • Elaborarea planului de protecție a datelor personale și de menținere a accesului la acestea în situații de urgență;
    • Coordonarea și consilierea activităților prin care sunt implementate măsurile tehnice și procedurale destinate protecției datelor personale prelucrate;
    • Elaborarea planurilor de evaluare periodică a eficacității măsurilor tehnice și procedurale destinate protecției datelor personale prelucrate;
    • Instruirea utilizatorilor privind exploatarea sistemelor de calcul în conformitate cu măsurile tehnice și procedurale implementate pentru protecția datelor personale;
    • Consultanță oferită gratuit în perioada derulării contractului de servicii atât componentei manageriale și utilizatorilor, cât și departamentului IT;

3.  Elaborarea raportului final privind nivelul de conformitate a prelucrării datelor cu caracter personal, care va conține ca anexe, documentele elaborate până în această etapă: 

 

    • raportul privind analiza de risc (va include și descrierea modului de eliminare sau diminuare a riscurilor privind prelucrarea datelor cu caracter personal fără o bază legală adecvată), 
    • cerințele de securitate specifice prelucrării datelor cu caracter personal,
    • procedurile operaționale privind prelucrarea în condițiile de legalitate şi securitate prevăzute de GDPR a datelor cu caracter personal,
    • planurile de menținere a securității datelor și a accesului la acestea în situații de urgență,
    • documentele prin care se atestă instruirea utilizatorilor privind protecția datelor cu caracter personal.

Precizări:

Serviciul nu include:

  • Modificările software sau hardware necesare compatibilizării sistemelor informatice prin intermediul cărora sunt prelucrate date și informații cu caracter personal cu cerințele tehnice rezultate din prevederile GDPR;
  • Managementul periodic al riscului, așa cum este prevăzut prin art. 32 și art. 35 din GDPR. 

Prețurile furnizării serviciului prin care se asigură conformitatea prelucrării datelor cu obligațiile impuse prin GDPR, sunt: 

 

• 150 euro pentru sisteme informatice amplasate într-un singur sediu și compuse din cel mult 5 sisteme (din care cel mult unul este configurat ca server de servicii) exploatate de maxim 10 utilizatori; 

 

• 300 euro pentru sisteme informatice amplasate într-un singur sediu și compuse din cel mult 10 sisteme (din care cel mult 3 sunt configurate ca servere de servicii) exploatate de maxim 20 utilizatori;

 

• 450 euro pentru sisteme informatice amplasate într-un singur sediu și compuse din cel mult 20 sisteme (din care cel mult 5 sunt configurate ca servere de servicii) iar acestea sunt exploatate de maxim 40 utilizatori;

 

Precizări:        

       Prin sistem informatic se înțelege orice dispozitiv prin care se pot prelucra date cu caracter personal ale persoanelor fizice vizate prin activitățile desfășurate (calculator desktop sau laptop, tablete PC, telefoane mobile). În situația în care numărul echipamentelor de tipul celor precizate depășește valorile de mai sus, sau prelucrarea datelor presupune situații atipice (date cu caracter special, transferuri în străinătate, etc.) vă rugăm să utilizați oricare din mijloacele de contact puse la dispoziție, pentru a solicita o ofertă ce va fi personalizată în funcție de resursele utilizate de dvs. pentru prelucrarea datelor cu caracter personal precum și de tipurile de prelucrare.

Înapoi la începutul paginii

2. MONITORIZAREA PRELUCRĂRII DATELOR CU CARACTER PERSONAL

Descriere:

   

   Descriere: Serviciul este destinat entităților care, fără a avea obligația de a numi un responsabil cu protecția datelor personale, au însă obligația de a monitoriza periodic accesul la datele personale stocate şi prelucrate precum şi conformitatea prelucrării datelor cu caracter personal cu prevederile GDPR și a legislației interne. 

    Pentru a se putea crea premisele identificării unor posibile erori tehnice sau procedurale în modurile de prelucrare a datelor personale şi care se pot manifesta cu frecvenţă redusă, serviciul este asigurat minim trei luni și include desfășurarea următoarelor activități:

 

Lunar:

  1. Analiza fișierelor de auditare a accesului la informaţiile personale prelucrate în format electronic și a registrelor de evidență a accesului la datele și informațiile cu caracter personal prelucrate în format fizic;
  2. Analiza viabilității soluțiilor tehnice și procedurale de protecție a datelor personale precum şi  a modului de respectare a procedurilor de lucru implementate pentru asigurarea conformării la prevederile GDPR;
  3. Analiza modului de protecţie a datelor şi a accesului la acestea, în situaţii de urgenţă;

Suplimentar, ori de câte ori va fi necesar, se vor mai asigura:

  • Instruirea utilizatorilor privind procedurile de prelucrare a datelor cu caracter personal, în funcție de dinamica de personal sau de modificările configurației tehnicii de calcul;
  • Informarea componentei manageriale cu privire la modificările legislative intervenite în domeniul protecției datelor cu caracter personal precum și cu privire la elementele de neconformitate identificate, prezentându-se totodată soluțiile tehnice și procedurale necesare pentru corectarea acestora.
  • Consultanță şi consiliere în domeniul protecţie datelor personale, oferită pe toată perioada de derulare a contractului atât componentei manageriale cât și departamentelor tehnice (IT).

 

Precizări:

 

     Furnizarea serviciului presupune preexistența condițiilor tehnice și procedurale privind compatibilizarea activităților de prelucrare a datelor personale cu condițiile impuse prin GDPR. Orice neconformități sunt aduse la cunoștința managementului împreună cu soluțiile de corectare a acestora. 

     Serviciul nu include corectarea/elaborarea documentației prin care sunt descrise măsurile procedurale implementate și nici implementarea soluțiilor prin care se asigură conformitatea modurilor de prelucrarea a datelor personale cu cerințele impuse prin GDPR. 

 

Prețurile serviciului de monitorizare periodică a respectării măsurilor de protecție tehnică și procedurale implementate pentru respectarea prevederilor GDPR, sunt:

 

  • 150 euro/trimestru pentru sisteme informatice amplasate într-un singur sediu și compuse din cel mult 5 sisteme (din care cel mult unul este configurat ca server de servicii) exploatate de maxim 10 utilizatori; 
  • 300 euro/trimestru pentru sisteme informatice amplasate într-un singur sediu și compuse din cel mult 10 sisteme (din care cel mult 3 sunt configurate ca servere de servicii) exploatate de maxim 20 utilizatori;
  • 450 euro/trimestru pentru sisteme informatice amplasate într-un singur sediu și compuse din cel mult 20 sisteme (din care cel mult 5 sunt configurate ca servere de servicii) iar acestea sunt exploatate de maxim 40 utilizatori;

Precizări:        

        Prin sistem informatic se înțelege orice dispozitiv prin care se pot prelucra date cu caracter personal ale persoanelor fizice vizate prin activitățile desfășurate (calculator desktop sau laptop, tablete PC, telefoane mobile).  

Înapoi la începutul paginii

3. EXTERNALIZAREA FUNCȚIEI  "RESPONSABIL CU PROTECȚIA DATELOR"

Descriere:

 

Serviciul se furnizează numai pe bază de contract, încheiat pentru o perioadă de minim 12 luni. Prin intermediul acestui serviciu, beneficiați de:

  1. Furnizarea serviciului de asigurare a conformității modurilor de prelucrarea a datelor personale cu cerințele impuse prin GDPR;
  2. Furnizarea serviciului de management continuu al riscurilor și evaluarea impactului asupra protecției datelor precum şi monitorizarea funcționării mijloacelor şi metodelor de protecţie, în conformitate cu art. 35 din GDPR;
  3. Consultanță și consiliere a componentei manageriale precum și instruirea angajaților care se ocupă de prelucrare, cu privire la obligațiile care le revin în temeiul GDPR dar și al altor dispoziții de drept al UE sau drept intern, referitoare la protecția datelor;
  4. Monitorizarea respectării GDPR, precum și a altor dispoziţii cu caracter obligatoriu adoptate la nivelul UE sau dreptului intern, prin care se reglementează protecția datelor personale şi a politicilor de protecţie aferente acestora;
  5. Derularea acțiunilor necesare pentru sensibilizarea și formarea personalului implicat în operațiunile de prelucrare a datelor cu caracter personal;
  6. Cooperarea cu autoritatea de supraveghere;
  7. Asumarea rolului de punct de contact pentru autoritatea de supraveghere privind aspectele legate de prelucrare, inclusiv pentru consultarea prealabilă menționată la art. 36 din GDPR;
  8. Coordonarea modului de relaționare cu persoanele vizate de prelucrarea datelor, în conformitate cu drepturile acestora prevăzute prin GDPR;

Prețurile externalizării funcției "Responsabil cu Protecția Datelor" sunt:

 

  • 100 euro/lună pentru sisteme informatice amplasate într-un singur sediu și compuse din cel mult 5 sisteme (din care cel mult unul este configurat ca server de servicii) exploatate de maxim 10 utilizatori; 
  • 250 euro/lunăpentru sisteme informatice amplasate într-un singur sediu și compuse din cel mult 10 sisteme (din care cel mult 3 sunt configurate ca servere de servicii) exploatate de maxim 20 utilizatori;
  • 400 euro/lună pentru sisteme informatice amplasate într-un singur sediu și compuse din cel mult 20 sisteme (din care cel mult 5 sunt configurate ca servere de servicii) iar acestea sunt exploatate de maxim 40 utilizatori;

Precizări: 

       Prin sistem informatic se înțelege orice dispozitiv prin care se pot prelucra date cu caracter personal ale persoanelor fizice vizate prin activitățile desfășurate (calculator desktop sau laptop, tablete PC, telefoane mobile). 

      Tarifele nu se referă şi la situaţia în care prelucrările presupun monitorizarea unor date biometrice (prelucrări audio-video, amprentă, etc.), sunt transfrontaliere, pot fi incluse în cadrul unor transferuri de date către ţări terţe ori către organizaţii internaţionale sau sunt efectuate de firme exclusiv româneşti fiind vizați preponderent cetăţeni străini din state membre ale U.E. În aceste situaţii, tarifele vor fi stabilite punctual, după evaluarea exactă a tipurilor de date prelucrate, a modurilor de prelucrare precum și a resurselor utilizate pentru prelucrare. O ofertă personalizată, puteți solicita prin intermediul datelor de contact puse la dispoziție.

 

Serviciul mai este disponibil pentru: 6 solicitări.

Înapoi la începutul paginii

4. INSTRUIRE, FORMARE ȘI DEZVOLTARE ABILITĂȚI PROFESIONALE

Descriere:

 

Pentru respectarea unor standarde didactice menite să garanteze atingerea obiectivelor urmărite, această activitate va fi derulată în următoarele etape:

  1. Stabilirea obiectivelor instruirii în conformitate cu cerințele formulate și necesitățile identificate – o oră;
  2. Evaluarea nivelului inițial de cunoștințe al personalului vizat – 0,5 ore;
  3. Elaborarea temelor și a bugetului de timp necesar în colaborare cu componenta managerială, în funcție de cerințe și necesități.
  4. Instruirea personalului – conform bugetului de timp stabilit în acord cu componenta managerială
  5. Testarea abilităților dobândite de personalul instruit – 0,5 ore.
  6. Prezentarea raportului privind nivelul de atingere al obiectivelor urmărite.

 

Exemple de teme de instruire: 

  • Utilizarea optimă a sistemelor de calcul;
  • Utilizarea aplicațiilor Microsoft Office Word, Excell, PowerPoint, Visio, Outlook;
  • Utilizarea aplicației IBM i2 Analyst's Notebook pentru analiza datelor;
  • Utilizarea setărilor de securitate Windows în vederea protecției sistemelor de calcul împotriva accesului neautorizat la date și resurse;
  • Protecția datelor cu caracter personal: principii, măsuri tehnice și procedurale, monitorizarea accesului la date personale, incidente de securitate privind datele personale, etc.;
  • Protecția datelor confidențiale;

 

Precizări:

    Indiferent de numărul de ore efective ale instruirii, la acestea se mai adaugă costul a două ore, necesare pentru minim două deplasări la sediul solicitantului, identificarea nivelului inițial al cunoștințelor, elaborarea materialelor didactice adaptate la nivelul inițial de cunoștințe și la obiectivele urmărite, elaborarea și administrarea testelor privind abilitățile dobândite,  întocmirea raportului privind gradul de îndeplinire a obiectivelor urmărite prin instruire.

Prețurile serviciului de instruire a utilizatorilor, sunt:

 

  • 20 euro/oră, maxim 5 utilizatori simultan; 
  • 35 euro/oră, pentru maxim 10 utilizatori simultan; 

Înapoi la începutul paginii

5. EXTERNALIZAREA SERVICIILOR IT&C

Descriere:

 

Pachet de bază:

  • Management staţii de lucru:
    • instalare, reinstalare, configurare, actualizare sistem de operare;
    • administrare conturi utilizatori;
    • actualizare și configurare drivere sistem și echipamente periferice;
    • configurare și actualizare software antivirus și protecție firewall;
    • configurare și mentenanță software utilizatori;
  • Management servere:
    • configurare, instalare, reinstalare, actualizare sistem de operare și partajare resurse și servicii;
    • gestionarea credențialelor de acces la resurse;
    • activarea și configurarea sistemelor de jurnalizare a accesului la server, în conformitate cu politicile de securitate (dacă există);
    • back-up al datelor stocate pe serverele de fișiere;
  • Diagnosticarea defecţiunilor hardware ale echipamentelor IT&C;
  • Management domenii si site-uri web (doar în măsura în care pot fi puse la dispoziţie codurile sursă, aplicaţiile utilizate pentru construcţia site-urilor şi credenţialele necesare pentru accesarea şi modificarea acestora).


Pachet extins, include pachetul de bază, la care se adaugă:

  • Elaborarea sau actualizarea documentației care descrie în amănunțime sistemul IT&C: schema funcțională, configurația rețelei, inventarul resurselor, lista utilizatorilor, fluxurile de date;
  • Analiza trimestrială (sau la cerere) a necesităţilor de echipamente şi componente, în vederea menţinerii sistemelor IT&C la un nivel optim;
  • Proiectarea şi implementarea configuraţiilor optime ale sistemelor de calcul;
  • Management echipamente de comunicaţii:
    • instalare, configurare, cablare switch-uri, routere, firewall-uri;
    • actualizare firmware, politici de securitate, configurații de acces;
    • activare și administrare (analiză și back-up lunar) fișiere de jurnalizare;
    • configurare rețele private distincte (în situațiile prevăzute de politicile de securitate și în condițiile în care echipamentele au această facilitate).
  • Management echipamente periferice:
    • optimizarea driverelor și a aplicațiilor prin care sunt exploatate acestea;
    • optimizarea accesului utilizatorilor la echipamentele periferice;
    • optimizarea consumurilor de materiale și resurse (hârtie, toner, cerneală, energie electrică) prin setări software și instruirea utilizatorilor;
  • Management de securitate:
    • elaborarea, implementarea sau optimizarea politicilor de securitate,
    • optimizarea şi adaptarea fluxurilor informaţionale conform necesităţilor impuse de activităţile desfăşurate în corelare cu politicile de securitate;
    • organizarea accesului la resurse în funcţie de necesităţi,
    • implementarea/activarea şi analiza lunară a instrumentelor software de monitorizare a accesului la resurse,
    • organizarea şi efectuarea copiilor de siguranţă a datelor,
    • elaborarea şi implementarea unui plan de asigurare a funcţionării serviciilor IT în situaţii de urgenţă (dacă specificul activităţilor impune acest lucru sau dacă se solicită).
  • Suport tehnic acordat utilizatorilor (inclusiv telefonic);
  • Instruire și suport tehnic acordat utilizatorilor, ori de câte ori este necesar (implementarea unor aplicaţii noi, încadrare personal, modificarea configuraţiei sistemelor IT&C, etc.);

 

Precizări:

      Prin "staţii de lucru" se au în vedere toate echipamentele de tehnică de calcul (PC desktop, laptop, tabletă, telefon mobil) care sunt utilizate pentru accesarea resurselor software utilizate în activitatea curentă (email, acces la documente, procesoare de texte, calcul tabelar, baze de date, etc.).

      Prin echipamente periferice se au în vedere echipamente conectate la PC prin porturile acestora sau indirect, prin rețeaua de calculatoare și care sunt utilizate pentru materializarea fizică, digitalizarea sau transmisia informației prelucrate (scanner-e, imprimante, aparate fax, multifuncționale).

      Instalările aplicațiilor software sau ale sistemelor de operare se fac exclusiv cu kit-urile de instalare și licențele deținute de solicitant.

      Serviciile de bază au în vedere preluarea în mentenanţă a sistemelor IT&C ale companiei dvs. şi menţinerea lor la parametrii funcţionali optimi, inclusiv din punct de vedere al modului de exploatare ale acestora de către utilizatori. Serviciile de bază nu includ optimizarea fluxurilor informaţionale, optimizarea configuraţiei reţelelor locale sau modificarea ori implementarea unor politici de securitate suplimentare celor existente. Recomandăm aceste servicii entităţilor cu activităţi strict specializate într-un domeniu de activitate, cu o dinamică redusă a personalului care are acces la sistemele de calcul. 

     Serviciile extinse reprezintă un set complet de servicii IT care ar trebui asigurate printr-un departament propriu de IT. În funcţie de necesităţi, acestea pot fi modificate şi adaptate conform solicitărilor. Modificările acestora pot determina regenocierea tarifelor prezentate mai jos. 

      Serviciul este oferit pe bază de contract, tarifele reprezentând costul lunar al acestora. 

      Serviciul nu este oferit simultan cu servicii prin care se asigură protecţia şi securitatea datelor prelucrate electronic, datorită incompatibilităţii dintre funcţia de administrator IT şi funcţia de administrator de securitate a datelor prelucrate electronic. 

Activitățile asigurate prin pachetul de bază sau cel extins sunt proiectate astfel încât să asigure toate necesitățile oricărei firme mici sau de nivel mediu. Pe de altă parte însă, varietatea tipurilor și echipamentelor de calcul, corelat cu cerințele solicitanților, la care se adaugă nivelul de cunoștințe al utilizatorilor, necesită cel mai adesea personalizarea acestor servicii, inclusiv în ceea ce privește prețurile estimate. 

 

Prețurile estimate* pentru furnizarea serviciilor IT&C

Pentru pachetul de bază:

  • 125 euro pentru sisteme informatice compuse din cel mult 5 calculatoare (din care cel mult unul este configurat ca server de servicii);
  • 250 euro pentru sisteme informatice amplasate într-un singur sediu și compuse din cel mult 10 calculatoare (din care cel mult două sunt configurate ca servere de servicii);

Pentru pachetul extins:

  • 300 euro pentru sisteme informatice amplasate într-un singur sediu și compuse din cel mult 5 calculatoare (din care cel mult unul este configurat ca server de servicii) exploatate de maxim 8 utilizatori;  
  • 500 euro pentru sisteme informatice amplasate într-un singur sediu și compuse din cel mult 10 calculatoare (din care cel mult două sunt configurate ca servere de servicii), exploatate de maxim 15 utilizatori;

*Prețurile de mai sus sunt estimate avându-se în vedere un nivel mediu de uzură fizică și morală al sistemelor IT%C, un nivel mediu de cunoștințe al utilizatorilor precum și furnizarea serviciilor exemplificate mai sus.

Pentru o ofertă adaptată strict necesităților dvs., vă rugăm să ne contactați !

Înapoi la începutul paginii

6. SERVICII DE CONSULTANȚĂ

Descriere:

 

  • proiectarea, configurarea sau optimizarea configurației sistemelor IT&C;
  • oprimizarea costurilor aferente achiziţiei şi exploatării sistemelor IT&C;
  • eficientizarea modurilor de utilizare, din perspectiva securității datelor și a fluxurilor informaționale solicitate de componenta managerială sau specifice activităților desfășurate;
  • soluții de protecție a datelor și menținere a accesului la date și informații în situații de urgență;
  • managementul proiectelor de implementare a sistemelor informatizate de prelucrare și procesare a datelor;
  • identificarea obligațiilor legale ce decurg din specificul datelor prelucrate corelat cu activitățile desfășurate;
  • instruire sau suport tehnic oferit responsabililor IT sau componentei manageriale, în domeniul optimizării infrastructurii IT&C precum și a mijloacelor și metodelor de protecție a datelor și informațiilor prelucrate electronic.

 

Precizări:

Serviciul nu include consultanță asigurată prin serviciile descrise la pct. 1-4. 

 

Contravaloarea furnizării acestui serviciu va fi negociată și stabilită în urma unei analize preliminare ce se va desfăşura la sediul solicitantului și prin care se vor stabili obiectivele urmărite și modalitățile în care acestea pot fi îndeplinite prin furnizarea serviciilor de consultanță. 

Înapoi la începutul paginii

  © IT Data and Systems PROTECTION SRL                 admin@itprotection.ro